Nagy örömmel és büszkeséggel jelentjük be, hogy intézményünk sikeresen elnyerte az Erasmus+ akkreditációt a 2023-2027-es időszakra.
Az Erasmus-akkreditáció odaítélése igazolja, hogy iskolánk magas színvonalú mobilitási tevékenységek megvalósítására fejlesztési tervet dolgozott ki. Ez a terv lehetővé teszi számunkra, hogy több tanéven keresztül tanár és tanulói mobilitásokat szervezzünk az Európai Unió országaiba, valamint a társult országokba. A nemzetközi kapcsolatok alkalmat adnak arra, hogy gazdagodjanak kulturális és szakmai tapasztalataink.
Terveink szerint évente átlagosan közel 120 tanulónak biztosíthatunk mobilitási lehetőséget.
Célkitűzéseink:
Pedagógus mentorháló, támogatócsoport kialakítása, felkészítése, nyomon követése, támogatása
A megnövekedett létszám mellett az iskolapszichológus egyedül nem tud válaszolni a megnövekedett igényekre (tanulási nehézségek, beilleszkedési problémák, kommunikációs
kihívások, pszichés problémák) . A pedagógusoknak felkészültebbé kell válniuk szociális és pszichés jellegű problémák idejében való felismerésére, a személyes megszólításra,
kísérésre. A tanórákba be kell építeni relaxációs módokat, önismereti feladatokat. A SEL módszer, az önismereti, a mindfulness gyakorlatok elsajátítása komoly segítséget jelent. Cél,
hogy az önként jelentkező pedagógusokból mentorcsoportot alakítsunk, akik képzéseken vesznek részt, jó gyakorlatot vesznek át nemzetközi szinten is job-shadowing során. Az
elsajáított ismeretek segítségével kísérnek diákokat, átadnak módszertani ötlettárat kollégáknak, így csökken a veszélyben lévő diákok száma, kiegyensúlyozottabbak lesznek, nő a
tanulás hatékonysága, csökkennek a fegylemi problémák, ráadásul a tanári kiégés is csökken a megküzdési stratégiák miatt.
Interdiszciplináris projektszemléletű team tanítás (STEAM fókusz), a természettudományos tantárgyak népszerűsítése digitális eszköztárral
A STEAM metodika elsajátítását segítendő nemzetközi Erasmus képzések, a részvételhez a pedagógusok nyelvi szintjét javítjuk belső nyelvtanfolyam segítségével. A szétszabdalt
csak szaktárgyakra fókuszált tanítás csökkenti az eredményességet és gátolja az együttműködést, a STEAM lehetőséget ad a tantárgyak összekapcsolására, a tanári
együttműködésre, a projektben való gondolkodásra.
A tanárok közti együttműködés bizonyítottan gátolja a burn out kialakulását, a projekt tanítás, tanulás a diákok közti interakciót segíti, lehetővé teszi a kritikus gondolkodást, a
holisztikus szemléletet, a tehetségek megszólítását. A természettudományok terén lemaradókat is segíti, mivel a művészetek bekapcsolásával a motiváció nő. Az IT pedagógiai célnak
megfelelő alkalmazása segíti a pedagógust a hatékonyabb módszertanban, az önálló tanulási formák kialakításában, mely a tehetséggondozás egyik eszköze. A diák esetében
csökkenti az Internet káros használatát, segíti a tudatos felhasználóvá válást.
A fenntartható iskola szemléletének kialakítása felelős kortárs diákcsoportok vezetésével pedagógus koordinálásával
A felsőbb évfolyamokban önkéntes alapon pedagógus irányításával kialakított kortárs diákcsoportokat alakítunk ki, akik tanáraik vezetésével megismerkednek a fenntarthatóság
elméleti és gyakorlati hátterével. A diákcsoportok felelősséget vállalnak a fenntarthatóság hétköznapi kivitelezéséért maguk között az iskolában. Pozitív normaként szolgálnak,
közösséget hoznak létre. Évfolyamközi kötődések alakulnak ki, izoláció csökken. Felelősséget vállalnak, szociális kompetenciájuk erősödik azzal, hogy társaikat támogatják és vezetik
az adott területen. Az elméleti és gyakorlati környezetvédelmi ismereteket össze tudják kapcsolni. A tanár mint koordinátor az autonóm, tanórán kívüli tanulási formákat tudja támogatni,
ez számára is inspirációt jelent, kevesebb fegyelmezésre lesz szükség, így csökken a kiégés kockázata is. Végezetül globális célokat is szolgálunk, hisz csökken az étel és
energiapazarlás és a szemetelés is.