Célkitűzéseink:
Pedagógus mentorháló, támogatócsoport kialakítása, felkészítése, nyomonkövetése, támogatása.
A megnövekedett létszám mellett az iskolapszichológus egyedül nem tud válaszolni a megnövekedett igényekre (tanulási nehézségek, beilleszkedési problémák, kommunikációs kihívások, pszichés problémák). A pedagógusoknak felkészültebbé kell válniuk szociális és pszichés jellegű problémák idejében való felismerésére, a személyes megszólításra, kísérésre. A tanórákba be kell építeni relaxációs módokat, önismereti feladatokat. A SEL módszer, az önismereti, a mindfulness gyakorlatok elsajátítása komoly segítséget jelent. Cél, hogy az önként jelentkező pedagógusokból mentorcsoportot alakítsunk, akik képzéseken vesznek részt, jó gyakorlatot vesznek át nemzetközi szinten is job-shadowing során. Az elsajátított ismeretek segítségével kísérnek diákokat, átadnak módszertani ötlettárat kollégáknak, így csökken a veszélyben lévő diákok száma, kiegyensúlyozottabbak lesznek, nő a tanulás hatékonysága, csökkennek a fegylemi problémák, ráadásul a tanári kiégés is csökken a megküzdési stratégiák miatt.
Interdiszciplináris projektszemléletű team tanítás (STEAM fókusz), a természettudományos tantárgyak népszerűsítése digitális eszköztárral
A STEAM metodika elsajátítását segítendő nemzetközi Erasmus képzések, a részvételhez a pedagógusok nyelvi szintjét javítjuk belső nyelvtanfolyam segítségével. A szétszabdalt csak szaktárgyakra fókuszált tanítás csökkenti az eredményességet és gátolja az együttműködést, a STEAM lehetőséget ad a tantárgyak összekapcsolására, a tanári együttműködésre, a projektben való gondolkodásra.
A tanárok közti együttműködés bizonyítottan gátolja a burn out kialakulását, a projekt tanítás, tanulás a diákok közti interakciót segíti, lehetővé teszi a kritikus gondolkodást, a holisztikus szemléletet, a tehetségek megszólítását. A természettudományok terén lemaradókat is segíti, mivel a művészetek bekapcsolásával a motiváció nő. Az IT pedagógiai célnak megfelelő alkalmazása segíti a pedagógust a hatékonyabb módszertanban, az önálló tanulási formák kialakításában, mely a tehetséggondozás egyik eszköze. A diák esetében csökkenti az Internet káros használatát, segíti a tudatos felhasználóvá válást.
A fenntartható iskola szemléletének kialakítása felelős kortárs diákcsoportok vezetésével pedagógus koordinálásával.
A felsőbb évfolyamokban önkéntes alapon pedagógus irányításával kialakított kortárs diákcsoportokat alakítunk ki, akik tanáraik vezetésével megismerkednek a fenntarthatóság elméleti és gyakorlati hátterével. A diákcsoportok felelősséget vállalnak a fenntarthatóság hétköznapi kivitelezéséért maguk között az iskolában. Pozitív normaként szolgálnak, közösséget hoznak létre. Évfolyamközi kötődések alakulnak ki, izoláció csökken. Felelősséget vállalnak, szociális kompetenciájuk erősödik azzal, hogy társaikat támogatják és vezetik az adott területen. Az elméleti és gyakorlati környezetvédelmi ismereteket össze tudják kapcsolni. A tanár mint koordinátor az autonóm, tanórán kívüli tanulási formákat tudja támogatni, ez számára is inspirációt jelent, kevesebb fegyelmezésre lesz szükség, így csökken a kiégés kockázata is. Végezetül globális célokat is szolgálunk, hisz csökken az étel és energiapazarlás és a szemetelés is.