Nyolc diákunk a tizedik évfolyamról vett részt a Milánó-közeli városban, Monzában, egy digitális írástudás, média témájú projekt héten. A projekt ugyanannak az Erasmus diák mobilitási projektnek a folytatása, amelyet 2025 februárjában Miskolcon tartottak a JEZSU-ban, a monzai diákok részvételével.
A projekt célja a digitális írástudás fejlesztése, hogy a diákok magabiztosabban eligazodjanak a média világában.
Az egyhetes találkozó során a miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és az olaszországi Liceo Scientifico Statale “Paolo Frisi” diákjai közösen vettek részt innovatív tanítási módszerekkel megvalósított foglalkozásokon. Meglátogatták a Milánói Politechnikai Egyetem kutatóit, akikkel arról beszélgettek, hogyan befolyásolja a digitális írástudás a környezettudatosságot és a fenntarthatóság iránti nyitottságot. A kutatókkal való beszélgetés során projekt egyik kulcs témája, a téves információk kiszűrése is szóba került. Diákjaink ellátogattak Milánóba és Comoba is.
A program része volt a kulturális élmények megosztása, az aktív angol nyelvhasználat és a kreatív, együttműködésre épülő feladatmegoldás.
A fizikai jelenléttel zajló tevékenységek a közösségépítést, a csapatmunkát és az interkulturális párbeszédet is erősítették. A résztvevők nemcsak új ismeretekkel, hanem megerősödött európai identitással és nemzetközi kapcsolatokkal tértek haza.
Korábban, 2025 februárjában a monzai diákok látogattak el a JEZSU-ba közös projekt munkára.
A nemzetközi projektek egyik szépsége, hogy a vendégszeretet erényének kölcsönös gyakorlása. A diákok vendéglátó családoknál szállnak meg, vagyis a projekt hetére otthonaikban vendégül látják egymást. Megismerkednek egyrészt egymással, egymás családtagjaival, bepillantást nyernek a másik ország-beli kortársaik mindennapi életébe, megkóstolják egymás ételeit, megtapasztalják a másik országok családi dinamikáit, és nem utolsó sorban nagyszerű lehetőséget kapnak arra, hogy életre szóló barátságokat kössenek.
During our international project week in Monza, hosted by Liceo Scientifico Statale “Paolo Frisi”, we engaged in a variety of educational and cultural activities designed to deepen our understanding of online communication, digital literacy, and environmental sustainability. The project also aimed to strengthen cooperation between Italian and Hungarian students.