Május 11-15. között Erasmus+ diákmobilitás projekt keretében tíz diákunk (10-11. évfolyamosok) Máltára utazott, ahol a St Aloysius College (Birkirkara) 6. évfolyamos (a mi 11. évfolyamunknak felel meg) diákokkal közösen “A társadalmi jóllét vizsgálata a digitális állampolgárság, a digitális írástudás és a fenntarthatóság irányelvei mentén” című projektmunkában vettek részt.
A projekt tartalma a globális állampolgárság, a digitális “írástudás” és a fenntarthatóság irányelveinek mentén a társadalmi jóllét megvalósulása adott életterületeken (egzisztenciális, pénzügyi, mentális, fizikai, digitális stb.). A prezentációs ismeretek ehhez kapcsolódó speciális tartalom volt, melyet a máltai iskola drámapedagógia tanára tartott a diákoknak.
A diákok tíz vegyes, máltai-magyar csoportban dolgoztak a Saint Aloysius College 6th Grade tanulóival, akik a szigorú felvételi követelményeknek és a jezsuita iskola színvonalának köszönhetően a legjobbak közül is a legjobbaknak számítanak Máltán.
A projekt lezárásaként a csoportok előadásokat tartottak. A projekt alatt arra is jutott idő, hogy meglátogassák Málta nevezetes kulturális, természeti helyeit, mint Silent City, Valletta, Bugibba, Mellieha.
A diákok megtapasztalhatták, milyen interkulturális közegben dolgozni, tudatosíthatták saját értékeiket miközben megismerhettek egy másik kultúrát is a hétköznapok gyakorlatában. A projekt során fejlődött idegennyelvi kommunikációs kompetenciájuk, problémamegoldó készségeik, kooperatív készségeik, digitális készségeik, prezentációs készségeik.
A máltai vendéglátók nagyon lelkesek és elkötelezettek voltak, de rendkívül barátságosak és segítőkészek is. A diákok megtapasztalhatták, milyen interkulturális közegben dolgozni, tudatosíthatták saját értékeiket miközben megismerhettek egy másik kultúrát is a hétköznapok gyakorlatában. A projekt során fejlődött idegennyelvi kommunikációs kompetenciájuk, problémamegoldó készségeik, kooperatív készségeik, digitális készségeik, prezentációs készségeik.
Mind a máltai, mind a magyar oldalról nagyon szeretnénk folytatni a közös munkát.
A rendkívül sikeres együttműködés nagyban köszönhető a már egy éve elkezdődött előkészítő munkának, melynek koordinálását dr. Demjén Péterné Rivasz-Tóth Kinga és Tringel Mariann végezték, Dojcsák Adrienn és Bodrogi Tamás segítségével. A diákokat Varga Krisztina tanárnő kísérte.
A projekt május 11-15 között valósult meg.